Geri git   ForumAyyıldız | F.AY Forumları ve Paylaşım Platformu > Kadınlar Ve Erkekler Bölümü > Erkekler Bölümü

Kullanıcı Etiketleme

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08-28-2013   #1 (permalink)
aLiyew - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Yaş: 29
Üyelik Tarihi: Aug 2013
Mesajlar: 203
Konular: 92
Bulunduğu Yer: İstanbul
Mesleğiniz: Mhs
Burcunuz: Başak
Takımınız: Galatasaray
İlişki Durumu: Yok
Tecrübe Puanı: 479
Rep Puanı : 10
Aldığınız Beğeni: 68
Verdiğiniz Beğeni: 75
Standart Neyi ne zaman yapmalı

Saat 01.00-02.00: Verimliliğin ve dikkatin en düşük olduğu saatler. Bu
saatte hala çalışanlar hata yapmaktadır. Çünkü vücut kendini uykuya
ayarlamıştır. Görme ve refleksler zayıftır istatistiklere göre bu saatlerde
yapılan trafik kazaları oldukça fazladır.

Saat 03.00: Metafizik ve
yoğunluk safhası bu saatlerde insan içe dönüktür bedensel ve ruhsal olarak
karanlık bir safhadır. Melatonin hormonun salgılanması arttığından dolayı kişi
tembel ve kararsızdır. Bu saatlerde insanların bunalıma girme ve intihar
eğilimleri yüksektir.

Saat 04.00: Vücut kendini yeni güne
hazırlamaya başlar ve enerji üretilmeye başlanır. Kan basıncında yükselme ve
damarlarda gerilmeler oluşmaya başlar. Bu nedenle 04.00-06.00 saatleri arası
enfarktüs krizi geçirme oranı oldukça yüksektir. Kalp rahatsızlığı olanlar ve
erken saatlerde spor yapanların dikkatli olmaları gereken bir zaman
dilimidir.

Saat 05.00-06.00 arası: Yeni güne merhaba saatidir
stres hormonu gündüz değerinin yaklaşık altı katına çıkar. Vücudumuz harekete
geçer gece boyu kayıp edilen enerji tekrar yerine konulur. Metabolizma
hareketlenir ve günün işleri için enerji ve protein sentezlenir. Artık vücut
yeni güne başlamak için hazır pozisyondadır.

Saat 07.00: Organizma
uyanmıştır ancak hala zayıftır kaslar ve eklemler ısınmamış hala soğuktur bu
saate spor yapmaktan kaçınmalıyız. Spor yerine güzel bir kahvaltı yapmalıyız
sindirim sistemi iyi çalışmaktadır. Karbonhidratlar hiç depo edilmeden direk
enerjiye çevrilmektedir. İstediğimiz gibi kahvaltı yapabiliriz.

Saat
08.00:
Nabız ve tansiyon yükselmeye başlamıştır. Uyurken yaklaşık 60 olan
kalp atım sayımız uyandığımızda sağlıklı bireylerde yaklaşık 72-78 atış arasına
çıkar. Çalışmamız için gerekli olan bu kalp artışı kalp krizi riskini de
artırabilir. Kahvaltı sonrası içilen sigaralara da çok dikkat edilmesi gereken
bir saattir çünkü damarlar her zamankinden daha fazla
daralmaktadır.

Saat 09.00-11.00: En etkin çalışma saatleridir.
Kısa süreli bellek en yüksek seviyede olup bu saatler yoğun çalışma için en
uygun ve en verimli saatlerdir. Aynı zaman da konsantrasyon ve mantıklı düşünüp
karar vermek için en ideal saat olarak göze çarpmaktadır.

Saat
12.00-14.00:
Yorgunluğun baş göstermeye başladığı saatlerdir. Dikkat
dağılmaya başlamış ve uyku hali oluşmuştur. Beyine giden kan miktarı azalmaya
başlamıştır. Çünkü öğle yemeği saati gelmiş kan sindirim için yoğun olarak mide
tarafından kullanılacaktır. Öğle yemeğinin ardından uyku hali iyice
bastıracaktır. Bu saatlerde öğle uykusu yapabilen kişilerde enfarktüs geçirme
oranı yaklaşık yüzde 30 oranında düşecektir.

Saat 15.00: İnsanın
kendisini en mutlu hissettiği saattir. Bu saatte mutluluk hormonu endorfinin
salgılanması en yüksek seviyeye çıkar. Yeni işler için enerji yeniden gelmiştir
belleğimiz tam yerindedir. İkinci en verimlilik dönemi yaşanır ama bu verimlilik
oranı sabahkinden daha düşüktür.

Saat 16.00-17.00: Adrenalin
hormonu en yüksek seviyeye ulaşmıştır ve kaslar çok güçlü durumdadır. Kuvvet
artışı en yüksek seviyeye ulaşmış organlar yüksek performansla çalışmaktadır.
Beyin-kas koordinasyonu mükemmel boyuttadır. Küçük kas gruplarının da en güçlü
ve en etkili olduğu saat dilimidir. Yapılan istatistiklerde olimpiyat
rekorlarının en çok bu saatlerde kırıldığı saptanmıştır.

Saat 18.00:
Vücutta yorgunluk başlar ve vücut akşam yemeğine kendini hazırlamaya başlar.
Kaslarımız güçsüzleşmeye başlar ve midenin en fazla asit salgıladığı saatlerdir.
Pankreas bu saatte oldukça aktiftir. Akşam yemeğine başlamak için ideal bir
zamandır.

Saat 19.00-20.00: Havanın kararmaya vücudumuz uykuya
hazırlık yapmaya başlar. Melotonin hormonu havanın kararması ile birlikte
salgılanmaya başlar. Kan basıncı azalır ve nabız yavaşlarken mide de sindirim
işlemi devam etmektedir.

Saat 21.00: Yemek yemenin en tehlikeli
olduğu saattir. Sindirim işlemi sona ermiştir ve organların günlük görevi sona
ermiştir. Bu saat ve bu saatten sonra yenilecek her şey midede sabaha kadar
hazmedilmeden bekleyecektir. Hazmedilmeyen bu besinler midede çürüyecek ve
zararlı çöp halini alacaktır. Bu zararlı asitler bağırsak ve mide mukozasına
zarar verecek ve rahatsızlıklara neden olabilecektir.

22.00’DEN SONRA VUCÜT SİGARANIN
ZEHRİNİ ATAMIYOR


Saat 22.00: Bu saatte alyuvarların
aktivitesi artar vücut bağışıklık sistemimiz etkin çalışmaya başlar. Sigara
kullananlar bu saatte son sigaralarını içmelidir. Çünkü bu saatten sonra
vücudumuz nikotin gibi zehirli maddeyi vücuttan uzaklaştıramaz. Sabah saatlerine
kadar vücutta kalan bu zararlı madde vücudu zehirler.

Saat 23.00:
Uyku için en ideal saattir. Stres hormonu salınımı oldukça azalmış vücut
gevşemeye başlamış rahatlama ve sakinleşme hali oluşmuştur. Tansiyonumuz ve
vücut ısımız düşmüştür. Uykuya daldığımızda 10 dakika sonra kalp atışı ve
beynimizin aktiviteleri yavaşlar. Kişi 25 dakika sonra derin uykuya
geçer.

Saat 24.00: Biz uyurken vücut kendini onarmaya ve
yenilemeye başlar. Akşam yemeğinde aldığımız besinler hücrelerin onarımı için
kullanılır. Hücreler yenilenir ve saçlarımız uzar. Gün içerisinde yıpranan bütün
dokularımız uyku esnasında yenilenir. Bu günlük yenilenme fırsatını kaçırmamız
biraz yaşlanmamız anlamına gelmektedir.






Bayrağı yaprak yapan üstündeki kandır

Toprak eğer uğrunda ölen varsa vatandır


aLiyew isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tag Ekle
ne, neyi, yapmalı, zaman


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum Sosyal
Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.

Tasarım : VampRens
Açılış Tarihi: 30 Ağustos 2013
Forumayyildiz.Net Her Hakkı Saklıdır
Sitemap
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 15, 17, 18, 19, 22, 23, 24, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 41, 42, 43, 45, 51, 53, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 81, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 100, 101, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 149, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 175, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 239, 240, 241, 242, 244, 245, 246, 248, 251, 252, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 290, 296, 303, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 316, 317, 318, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 387, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455,